Wat is radioreclame ?

Sommige bedrijven maken gebruik van de populariteit van commerciële radiostations door langs deze weg hun bedrijf wat meer bekendheid te geven.

Om reclame, in eender welke vorm dan ook, goed te laten functioneren, moet men aan verschillende voorwaarden voldoen. Door bekwame, daartoe opgeleide mensen de opdracht te geven om een oorstrelend en tevens informatief product samen te stellen, kan men tot een resultaat komen dat de commercialisatie nog versterkt.

Radiopubliciteit bestaat uit 2 luiken en we vergelijken met een krant :

  1. de etherruimte die U koopt, te vergelijken met de plaats die U evt in een krant zou innemen

  2. de radiospot, ofte de cliché bij drukwerk

Ik heb (nog) geen spot, wat nu ?

Geen probleem.

Vertel ons wat U uw potentiële klanten wil vertellen en we leveren U tegen een kleine meerprijs een mooie spot. Steeds origineel en kenmerkend voor uw zaak.

Onze spots maken we meestal niet zelf. Zo werkt Radio Zuidrand reeds geruime tijd samen met Eric Hofman van Great Media.

Meer informatie over het aanmaken van uw spot en enkele live voorbeelden vind je terug op zijn website.

 

Met welk resultaat

Ook lokale radio Zuidrand is een commerciële radiozender die U graag helpt met het naar buiten treden van al uw zakelijke belangen, tegen een vast, en uitermate concurrentieel bedrag, dat U hopelijk niet weerhoudt om met ons in zee te gaan. U kan naar eigen voorkeur zelf de tekst van het geheel samenstellen. Of U kan opteren voor een ingesproken spot waarvan de tekst is samengesteld door mensen die dagdagelijks zulke spots in elkaar steken.

Hierbij wordt ook uw cliché, ofte radiospot, gepersonaliseerd, rekening houdend met uw persoonlijke wensen. U kan aldus zelf bepalen op welke wijze en met welke informatie het geheel ingekleed moet worden.

 

Wat zijn onze troeven ?

  • Grote uitzendstraal op het internet en verschillende online platformen waar je ons kan beluisteren

  • Trouw, gevarieerd en steeds groeiend luisterpubliek met doelgroep tussen 25 en 50 jaar

  • Aangepaste programma’s waarbij lokale culturele informatie niet wordt geschuwd

  • Continuïteit door automatisering

  • 24/24, 7/7 kwaliteits- stereo uitzendingen op het wereldwijde web

  • Last but not least : prijs buiten concurrentie

 

Waarom radioreclame ?

Radio: altijd en overal

Bijna elk Belgisch gezin beschikt over een radiotoestel. Iedereen uit uw regio heeft de mogelijkheid om jouw boodschap te horen. Zeker niet iedereen leest een krant, laat staan een publiciteitsfolder. Wanneer je naar de radio luistert ga je deze niet stil zetten omdat er een publiciteitsboodschap wordt uitgezonden. Uw boodschap bereikt uw (potentiële) klanten.

Top-of-mind awareness

Radio is een medium dat ‘frequent’ herhalen van uw boodschap toelaat. Het veelvuldig herhalen is onmisbaar bij het opbouwen van productherhaling. Onderzoek heeft trouwens uitgewezen dat een boodschap minstens drie maal gezien of gehoord moet worden voor hij onthouden wordt. Bij gedrukte media is het niet zo evident dat men dezelfde advertentie meermaals tegenkomt. Een consument kiest sneller voor een product of bedrijf dat hij kent (van horen of zien) dan voor een totaal ongekend.

 

Radio, snel en persoonlijk

Radioreclame kan vlug gemaakt worden zonder de productiebeperkingen en deadlines van andere media. U kunt dus veel vroeger uw potentiële klanten bereiken dan met gelijk welk ander medium. Een opgebouwde relatie tussen radiofiguren en luisteraars kan er voor zorgen dat de geloofwaardigheid en interesse in uw product, dienst of bedrijf wordt verhoogd.

 

Geïnteresseerd ?

Vraag vrijblijvend informatie over de mogelijkheden voor uw zaak of onderneming. Contacteer ons via onze contactpagina en wij maken zo snel mogelijk een afspraak.